En af de mest gennemgående trends i NYC for tiden er miljøbevidsthed. Overalt hører vi "green is the new gold", "go green" og "you can make a difference". Alt handler om at ændre handlingsmønster hos den enkelte new yorker.
New York forsøger kort sagt at gå foran alle andre byer - nu skal byen og dens indbyggere være grønne! Borgmester Bloomberg har lanceret en storstilet kampagne, PlaNYC, der bl.a. skal få new yorkerne til at følge nogle enkelte gode råd til at skabe bedre betingelser for miljøet.
Men de enkelte virksomheder kan også gøre sit. Inden for restaurationsbranchen er der ved at ske et skift, hvor bl.a. den hippe restaurant Waverly Inn i New York har droppet at sælge importeret vand på flaske af hensyn til miljøet. Et af de mærker, der må lade livet på restauranterne i New York er f.eks. den populære San Pellegrino. I stedet vil restauranterne servere filtreret vand fra hanen - eller selv producere sparkling water.
Statistikkerne siger, at amerikanerne drikker 28 billioner flasker vand om året - og at 2/3 af flaskerne aldrig bliver genbrugt. De ikke-nedbrydelige plasticflasker er til stor skade for miljøet. Det er noget, flaskefirmaet SIGG gerne vil lave om på. De laver genbrugelige flasker, som du selv er med til at designe. På den måde hjælper SIGG miljøet, mens de skaber en ikke undseelig profit.
Så tænk bæredygtighed ind i dine produkter og din virksomhed som hele. I New York vil det signalere den helt rigtige miljøbevidsthed, hvis du helt overlagt bestiller vand fra hanen til forretningsfrokosten.
Den grønne bølge er i hvert fald ikke til at komme uden om i bybilledet i New York. GO GREEN.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar