Jeg gik forbi Central Park i dag og opdagede Nintendo i fuld gang med at promovere Nintendo Wii Fit - computeren, der vil holde spilleren aktiv.
Ikke flere krumryggede og stillesiddende teenagere, der spiller både dagen og natten væk i mørke rum kun oplyst af skærmen. Nu skal vi have sunde børn (og spilleglade voksne!), der bevæger sig i takt til computerspillet. Og hvor skal man ellers promovere det end i Central Park, som er fyldt med bold- og løbeglade mennesker?
Promoveringen af Nintendo Wii Fit - den "sunde" måde at spille computer på - er også en fundraiser for American Heart Association. På standen ved Central Park er der professionelle trænere til at hjælpe dig med råd om træning, mens du prøver den nye Wii Fit. Når du prøver den, donerer Nintendo $5 til American Heart Association.
Nintendo kan knapt siges at være en startup, men vi kan lide måden, de møder deres kunder på. De tager produktet ud til kunden, på kundens præmisser og skaber samtidig relevans af deres produkt i de nye omgivelser. Et produkt, der vil anses for at skabe aktivitet og være godt for helbredet, skal selvfølgelig promoveres i det område i New York, hvor der er allerflest fysisk aktive mennesker.
Jeg nåede desværre ikke at prøve Wii Fit, men måtte tage mig selv i at give Nintendo anerkendende nik for dette indslag på gaden i New York. Det er gennemført.
2 kommentarer:
sejt. men hvordan undgår man at sådan en stand ikke bliver overdynget med tweens, der skræmmer køberne væk?
Godt spørgsmål - det lod dog ikke til at være noget problem. Der var i hvert fald ingen overivrige tweens i nærheden, da jeg var der. Måske gør det også en forskel, at produktet promoverer spil OG aktivitet - og ikke er det nye Grand Theft Auto. På den måde er det ikke Nintendos traditionelle målgruppe, der er tale om med Wii Fit. Måske handler det ligefrem om, at Nintendo skal gøre en endnu større indsats for at fange tweens og teens med dette produkt?
Send en kommentar